Polityka prywatności

POLITYKA PRYWATNOŚCI

W nawiązaniu do art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) informujemy o zasadach przetwarzania Państwa danych osobowych oraz o przysługujących Państwu prawach.


I. ADMINISTRATOR

Administratorem danych osobowych jest Polish Travel Quo Vadis Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Ptasia 2, 00-138 Warszawa, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod nr KRS 0000148731, NIP 526-021-13-86, kapitał zakładowy 252.000 zł (dalej „Administrator”).


II. CELE I PODSTAWY PRAWNE PRZETWARZANIA

Administrator przetwarza Państwa dane osobowe w następujących celach:

  1. Zawarcie i wykonanie umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (np. rezerwacja biletów, noclegów, wynajem samochodów, ubezpieczenia podróży, organizacja podróży służbowych, konferencji i eventów).
  2. Uzasadniony interes Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO, w tym w celach:
    • marketingu własnych produktów i usług,
    • monitorowania i poprawy jakości obsługi (np. badania satysfakcji),
    • dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami,
    • prowadzenia postępowań spornych i przed organami publicznymi.
  3. Marketing drogą elektroniczną lub telefoniczną – wyłącznie na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO, w zw. z art. 10 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz art. 172 Prawa telekomunikacyjnego).
  4. Dane szczególnych kategorii (np. zdrowotne, dieta, niepełnosprawność) – wyłącznie na podstawie wyraźnej zgody (art. 9 ust. 2 lit. a RODO) lub gdy jest to konieczne dla ochrony żywotnych interesów osoby, której dane dotyczą.

III. OBOWIĄZEK PODANIA DANYCH

  • Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do zawarcia i wykonania umowy.
  • Brak podania danych może uniemożliwić realizację usług.
  • W zakresie, w jakim przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, podanie danych jest dobrowolne.

IV. RODZAJE PRZETWARZANYCH DANYCH

Przetwarzane są w szczególności: imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, dane dotyczące dokumentów podróży, a w uzasadnionych przypadkach także data urodzenia, wiek czy dane zdrowotne (za odrębną zgodą).


V. ODBIORCY DANYCH

Dane mogą być przekazywane m.in.:

  • hotelom i obiektom noclegowym,
  • liniom lotniczym, przewoźnikom kolejowym, promowym, autokarowym,
  • systemom rezerwacyjnym (IATA, GDS – np. Amadeus, Travelport),
  • towarzystwom ubezpieczeniowym, firmom transportowym, ambasadom,
  • przewodnikom, pilotom wycieczek oraz innym partnerom realizującym program wyjazdu,
  • podmiotom wspierającym działalność Administratora (np. dostawcy IT, księgowość, doradcy prawni),
  • organom publicznym – gdy wymagają tego przepisy prawa.

VI. OKRES PRZETWARZANIA

Dane są przetwarzane:

  • przez czas trwania umowy i rozliczeń,
  • przez okres przedawnienia roszczeń cywilnych (co do zasady 3 lata, a dla roszczeń gospodarczych – 6 lat),
  • przez okres wymagany przepisami rachunkowości i podatkowymi (co do zasady 6 lub 10 lat),
  • w przypadku danych przetwarzanych na podstawie zgody – do czasu jej wycofania.

VII. PROFILOWANIE

Administrator nie prowadzi profilowania we własnym zakresie. W przypadku korzystania z systemów rezerwacyjnych (np. GDS), dopasowanie ofert może odbywać się w sposób zautomatyzowany przez operatorów tych systemów.


VIII. PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Przysługuje Państwu prawo do:

  • dostępu do danych i uzyskania ich kopii,
  • sprostowania danych,
  • usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”),
  • ograniczenia przetwarzania,
  • sprzeciwu wobec przetwarzania danych (także wobec marketingu),
  • cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność przetwarzania sprzed cofnięcia),
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

IX. PRZEKAZYWANIE DANYCH POZA EOG

W uzasadnionych przypadkach (np. rezerwacja hotelu, lotu lub transferu poza UE) dane mogą być przekazywane do państw trzecich (m.in. USA, Kanada, Chiny, Singapur). W takim przypadku przekazanie odbywa się:

  • na podstawie standardowych klauzul umownych zatwierdzonych przez Komisję Europejską,
  • lub gdy jest to niezbędne do wykonania umowy (np. realizacja rezerwacji).